Sveiciens!
Ir pienākusi tā reize, kad šķiet, ka ceļojumā bez auto neiztiksim. Ņemot vērā to, ka zināšanu trūkums un rezervēšanas kļūdas var maksāt ļoti dārgi, vēlos lūgt padomu - galvenokārt apdrošināšanas jautājumā. Konkrētajā gadījumā auto plānojam nomāt Itālijā.
Gandrīz visos piedāvājumos, ko izskatu par pieņemamiem, tiek piedāvāts:
Vai ar šo ir pietiekami? Cik saprotu, tad CDW nesedz izdevumus par jumta, sliklu, riepu bojājumiem (lai gan jumts, manuprāt, ir arī virsbūves sastāvdaļa, bet nu OK). Kas notiek, ja tiek bojāts kas tāds, kas nav CDW apdrošināts?
Skatījos, ka ir iespēja papildus apdrošināt savu pašrisku (LV piemēram IF piedāvā kā papildopciju ceļojumu apdrošināšanai), bet, ja pareizi sprotu, tad pašriskā netiek iekļauti CDW norādītie izņēmumi?
Iespējams, ka es par daudz par šo domāju un satraucos, bet kā saka - ''better safe than sorry''.
Kā papildu jautājums - vai kāds ir nomājis auto ar Revolut, N26 vai parasto Citadeles X darti. Nelaimīgā kārtā SWED ZK vakar aprija bankomāts..
Manuprāt, Citadelei visas X kartes ir kredītkartes statusā, bet Tu vari to aplikācijā pārbaudīt. Tas nozīmē, ka gandrīz droši derēs.
Revolut un N26 ir debetkartes, tās arī der visai bieži, bet bez garantijas, atkarīgs no konkrētās autonomas un valsts. Par pārējiem jautājumiem neizteikšos.
Es ieteiktu no autonomas ņemt pašu lētāko apdrošināšanas līmeni (bet tā lai ir vismaz kaut kāds segums, savādāk teiksim ASV var burtiski bez tā uztaisīt rezervāciju), un pārējo daudz lētāk parasti ir piepirkt no atsevišķa apdrošināšanas kantora, nevis no autonomas. Piemēram, Latvijas iedzīvotājiem ir pieejams icarhireinsurance.com, tur arī stikli utt. ir apdrošināmi. Par to, vai if apdrošināšanā iekļauti stikli utt., no viņu noteikumiem nevar viennozīmīgi saprast. Uzraksti viņiem e-pastu ar jautājumu.
Es arī izvēlos autonomas pašrisku apdrošināt atsevišķā apdrošināšanā - tā ir lētāk. Parasti ņemu uz gadu. Bet, protams, ir neērtības - jāmaksā liels depozīts, rūpīgāk jāskatās mašīnas stāvoklis paņemšanas brīdī, jāfiksē visi defekti, jāprasa lai tie tiktu atzīmēti līgumā, un tāpat ir iespējamība, ka kaut kas tiks ieturēts un nāksies skaidroties (man tā bija pēdējā nomā - ~3 mēnešus pē nomas novilka maksu no kartes, pēc tam nācās skaidroties par ko, izrādās par švīku, kas jau bija paņemšanas brīdī, nosūtīju foto, atgrieza naudu) vai iesaistīt apdrošinātāju - papildus laiks un nervi. Ja nav žēl maksāt vairāk par mieru, tad jāņem pilnā apdrošināšana no nomas kantora. Ja ņemsi papildus apdrošināšanu no brokera rezervējot internetā, tad to arī nomas kantoris neatzīs un piedāvās savu lai nebūtu jāmaksā depozīts.
Un es nedomāju, ka Tu par šo par daudz domā - domāju uz šo nomas kantori pelna daudz vairāk kā uz pašu nomu.
Jā, auto paņemšanas brīdī ir labi apiet riņķī mašīnai un visu nobildēt - un tuvāk nobildēt vietas, kurās bieži ir bojājumi - bamperi, spoguļi, spārni, diski. Vēl labāk ja autonomas darbinieks redz, ka Tu visu bildē - tas viņus var motivēt nemēģināt krāpties. Protams, visu 100% nobildēt nav iespējams. Ir dzirdēts par to, ka mēģina piešūt bumbas par bukti uz jumta, un man pašam bija pieredze ar Enterprise LGW lidostā, kuri centās apgalvot, ka es uzsitu bukti priekšējā bampera apakšā (vietā, kuru nevar redzēt, stāvot blakus mašīnai). Bet par laimi, 100% zināju, ka neesmu pārkojies ne ar ko priekšā, un tas bojājums nebija mans, tāpēc pēc pusstundu ilgas diskusijas viņi tomēr atšuvās.
Jā, auto paņemšanas brīdī ir labi apiet riņķī mašīnai un visu nobildēt - un tuvāk nobildēt vietas, kurās bieži ir bojājumi - bamperi, spoguļi, spārni, diski.
Kāds reāli ir uzvarējis strīdu tieši pateicoties fotogrāfijām kas uzņemtas paņemot automašīnu? Es parasti arī visu nobildēju, bet sajūta ka tas derēs kā pierādījums man šķiet ir bulšits, varbūt tikai sirdsmieru mazliet uzlabo... Autonoma taču ir piefiksējusi pati visus defektus, un paņemot automašīnu tu paraksties ka automašīnas stāvoklis ir atbilstošs. Papildus, ja strīdu risināsi ar savām fotogrāfijām, vienmēr var apšaubīt to uzņemšanas laiku un vietu.
Bildes tak var noglabāt kādā mākonī. Vai tad tas ir apstrīdams?
Kāds reāli ir uzvarējis strīdu tieši pateicoties fotogrāfijām kas uzņemtas paņemot automašīnu? Es parasti arī visu nobildēju, bet sajūta ka tas derēs kā pierādījums man šķiet ir bulšits, varbūt tikai sirdsmieru mazliet uzlabo... Autonoma taču ir piefiksējusi pati visus defektus, un paņemot automašīnu tu paraksties ka automašīnas stāvoklis ir atbilstošs. Papildus, ja strīdu risināsi ar savām fotogrāfijām, vienmēr var apšaubīt to uzņemšanas laiku un vietu.
Pāris komentārus augstāk tak ir piemērs šādai situācijas atrisināšanai:
~3 mēnešus pē nomas novilka maksu no kartes, pēc tam nācās skaidroties par ko, izrādās par švīku, kas jau bija paņemšanas brīdī, nosūtīju foto, atgrieza naudu
Esmu lasījis daudz sliktas atasuksmes par autonomām un to nepamatoti piestādītiem rēķiniem par bojājumiem, bet neesmu dzirdējis par gadījumiem, kad autonoma neatzītu uzņemtas bildes - domāju, ka tas ir diezgan eksotisks gadījums. Ir gan daudz dzirdēts, ka vienkārši neatbild uz centieniem apstrīdēt bojājumu piedziņu.
Esmu pēdējos 6 gados īrējis auto ap 70 reizēm, tos katru reizi nobildējot (cenšos to darīt kad autonomas darbinieks nodod man mašīnu) un man nekad nav bijušas problēmas ar nepamatoti piestādītiem bojājumiem kopš es esmu sācis to darīt. Vienīgā škrobe, ka telefonā ātrāk beidzās vieta bildēm, ja glabā tajā vairākus desmitus foto no padsmit dažādiem auto, ik pa laikam nākās dzēst :D
Mana teorija ir ka autonomās, kas krāpjās ar bojājumiem, darbinieki piefiksē, kuri klienti bildē auto, un nemaz necenšās krāpties ar tādiem sarežģītiem klientiem. Ja kāds strādā kādā Latvijas autonomā, kas ar šo nodarbojās (tādas pavisam noteikti ir) - var forumā anonīmi padalīties ar pieredzi
Apdrošināties vajag,bet ne pie viņiem,jo tā tur ir ļoti dārga, parasti jāapdrošina pašrisks. Deposits gan būs jāatstāj paliels,tāpēc izmantot kredītkarti. Es jau šo minēju,bet Spānijā nododot auto, pieņēmējs uzreiz piegāja pie šofera durvīm un ar atslēgu mēģina atslēgt durvis un nedarbojas, par to paprasa 200€...skaidrs ka tas jau bija iestudēts, jo nepaņēma viņa apdrošināšanu, ar pulti visas durvis aizslēdzas un atveras, un kurš gans ar atslēgu mēģina atslēgt un aizslēgt visas durvis.
Interesanti, ka pēc visiem šiem šausmu stāstiem (internetā to ievērojami vairāk un daudzās valodās), autonomas bizness tomēr vēl nav iznīcis
Interesanti, ka pēc visiem šiem šausmu stāstiem (internetā to ievērojami vairāk un daudzās valodās), autonomas bizness tomēr vēl nav iznīcis
Tas ir tikai biznes, ja iznomā mašīnu par 1€ dienā tad jāatrod cits veids,kā nopelnīt...tad piedāvā/uzspiež savu apdrošināšanu,ja to nepaņem, tad var sagatavoties kaut kādām mahinācijām. Virs 25€ dienā šādas mahinācijas būs mazāk, bet nav arī tas izslēgts,jo katrā firmā ir savi darboņi, kuri grib papildus nopelnīt...bet ja paņem viņu apdrošināšanu tad vispār nododot nepaskatās uz mašīnu.
Tā kā neesmu autonomu klients un varbūt nekad nebūšu, līdz manīm īsti nenobrauc visas šīs ķermeņa kustības ar apskatēm, fotografēšanām utml. Auto var nodot agrā rītā iemetot atslēgas kastītē kaut kur lidostas stūrī un aizlidot. Starplaikā līdz autonomas darba laika sākumam nezināmas personas auto var sašvīkāt, nolauzt spoguļus, izsist lukturus utt. (šodien populārie BML riots) vai vispār aizdedzināt (FR nacionālais sports) un vienalga bizness zeļ. Šo nesaprotu.
Tā kā neesmu autonomu klients un varbūt nekad nebūšu, līdz manīm īsti nenobrauc visas šīs ķermeņa kustības ar apskatēm, fotografēšanām utml. Auto var nodot agrā rītā iemetot atslēgas kastītē kaut kur lidostas stūrī un aizlidot. Starplaikā līdz autonomas darba laika sākumam nezināmas personas auto var sašvīkāt, nolauzt spoguļus, izsist lukturus utt. (šodien populārie BML riots) vai vispār aizdedzināt (FR nacionālais sports) un vienalga bizness zeļ. Šo nesaprotu.
Ja Tu gribi pateikt, ka autonomas darbinieki var paši speciāli bojāt savus auto lai noplēstu naudu no klientiem, tad šaubos ka tas bieži notiek. Manuprāt pēc tā nav vajadzības, jo viņu vietā to regulāri izdara klienti, autonomai atliek tikai rūpīgi apskatīt auto un atrast bojājumus.
Kāds risks, ka auto tiek sabojāts nejauši vai trešo personu dēļ un Tev par to jāatbild pastāv, bet priekš tā ir pašriska apdrošināšana. Tīrai krāpniecībai tā tomēr nav domāta.
Dīvaini tā sanāk - no klienta allaž par bojājumiem naudu noplēš naski, bet tak tās mašīnas vispār nekad nelabo.
Protams, ka virsbūves remonts neatmaksājas. Kāda švīka vairāk, mazāk, tāpat pēc 2 gadiem prom uz austrumiem;)
Tas pats ar slēpošanas inventāru:)
Jā, es domāju, ka mazas buktes un skrāpējumus jebkurā autonomā (arī Hertzos un Avisos) remontē salīdzinoši reti - praktiski nekad. Biznesa modeļa sastāvdaļa jebkurā autonomā ir vai nu iekasēt naudu par papildus apdrošināšanu, vai nu iekasēt naudu no tiem, kas sabojā auto, bet apdrošināšanu nepērk. Un visādas citas papildus maksas ("administrative fee" par sodu apstrādi, papildus izmaksas par maksas ceļu izmantošanu, utml.). Negodīgās autonomās papildus tam - censties iekasēt naudu no tiem, kas auto nemaz nav bojājuši.
icarhireinsurance.com vairs nepiedāvā pakalpojumu LV iedzīvotājiem, 2020.gadā vēl izmantoju ... ir ieteikums kādam līdzīgam produktam? Paldies jau iepriekš!
Citadeles X Platinum (iespējams, arī kāda cita X) karte.
OK, paldies! Bet varbūt kāds saits līdzīgs icarhireinsurance.com, kas piedāvā auto īres pašriska apdrošināšanu par samērīgu cenu? Vai nu vienam braucienam vai gadam
Šeit ir nu jau paveca diskusija par šādiem kantoriem, pēc tam, kad kārtējais bija atteicies apkalpot Latvijas iedzīvotājus. Vari pārbaudīt, vai kāds no linkā minētajiem vēl darbojas ar Latvijas pasi.
https://www.celakaja.lv/forumi/insurance4carhire-auto-apdrosinasana?page...
Krētā Auto Union labs kantoris. Viss bez aizķeršanās. Depozītu atgriež 3 nedēļu laikā.
OK, paldies! Bet varbūt kāds saits līdzīgs icarhireinsurance.com, kas piedāvā auto īres pašriska apdrošināšanu par samērīgu cenu? Vai nu vienam braucienam vai gadam
ir https://www.worldwideinsure.com/
bet, dīvainā kārtā, Islandes auto nomas pašrisku tur nevar apdrošināt. Vēl ir Swedbank Platinum kredītkarte, kas to sedz. Var paņemt uz braucienu un pēc tam slēgt, bet tur ir 250€ pašrisks, un risku segums biš labāks nekā Citadeles kartei
Cik es atceros, Swedbank platinum sedz nevis pašrisku, bet pamata risku, t i. visu mašīnas vērtību. Tas noder Amerikas kontinentā, jo citur pasaulē pilnīgi bez apdrošināšanas būs grūti paņemt. Un tai tiešām ir 250€ pašrisks.
Citadeles karte, savukārt, sedz tikai pašrisku, šķiet, līdz 2000€, tātad kaut kāda pamata apdrošināšana būtu vajadzīga. Ja ir abas šīs kartes, tad nosegts ir pilnīgi viss
Paldies visiem!
šobrīd ir palikuši divi saiti kas piedāvā Car Hire Insurance LV rezidentiem:
https://www.worldwideinsure.com/
https://riversidemalta.com.mt/car-hire-insurance
Citadele Platinum kartes no jauna neizsniedz, bet ir jauna karte X Prime ar mēneša maksu EUR5,99 kas sedz pašrisku līdz 1500EUR (BTA produkts)
Paldies visiem!
šobrīd ir palikuši divi saiti kas piedāvā Car Hire Insurance LV rezidentiem:
https://www.worldwideinsure.com/
https://riversidemalta.com.mt/car-hire-insurance
Citadele Platinum kartes no jauna neizsniedz, bet ir jauna karte X Prime ar mēneša maksu EUR5,99 kas sedz pašrisku līdz 1500EUR (BTA produkts)
Jā, es sajaucu / aizmirsu, viņiem tie nosaukumi bieži mainās. Man arī tagad vairs nav platinum, bet ir prime. Apdrošināšana tāda pati.
Es pēdējās apdrošināšanas if-ā pirku Viņiem bija iekļauta tikai pašriska apdrošināšana (bet Eiropā tas ir ok, jo visas pārējās jau ir iekļautas cenā). Varbūt noder.
Esmu nedaudz nokavējis auto nomu Krētā. Cena no 500 eur izaugusi pāri 1000 eur par nedēļu, par 7 vietīgu auto. Palikušas 10 dienas līdz braucienam. Esmu atvērts visiem ieteikumiem kā dabūt lejā cenu, atlaižu kuponi, nezināmas nomas... Mana kļūda, nebiju domājis, ka tā augs cena.
Cik esmu pētījis, man gandrīz vienmēr divi mini / ekonomiskās klases auto sanāk lētāk, nekā viens septiņvietīgs. Protams, vajadzīgi divi šoferi.
Arī tagad izskatās, ka divi mazie būs 2-3 reizes lētāk par 7-vietīgo. Vai pārdomāt rīcības plānu, lielāko daļu laika, visticamāk, tas auto stāvēs nevis tiks braukts taču.