Murgains vakars JFK lidostā, jeb amerikāņu patērētāju aizsardzība ''sucks''

16 atbildes [Pēdējā ziņa]
orsons21
Nav tiešsaistē
Kopš: 04/01/2009
Ziņas: 14794
Manīts: pirms 7 st
Kur:

Vasarā biju iepircis Oneworld akcijas biļetes uz Puerto Rico un pirmdien no turienes atgriezos. Maršruts RIX-HEL-JFK-SJU-JFK-LGW-RIX. Izdevās uztrāpīt tā, lai atpakaļceļā nebūtu bēdīgi slavenā transfēra starp Londonas lidostām.

Biļetes bija izdotas BA vārdā un visiem posmiem e-biļetē bija tikai BA reisu numuri. Faktiski pirmos divus posmus izpildīja Finnair, trešo un ceturto  AA, piektais bija jāizpilda BA, un sestais BT (precizitātes cienītajiem – faktiski posmu RIX-HEL izpilda Finnair ‘’meitiņa’’ Norra, bet HEL-JFK Finnair vārdā izpilda portugāļu čarterkompānija HiFly).

Lai gan atceļā starp lidojumiem bija 4.5 stundas Ņujorkā un 7.5 stundas Londonā, AA pamanījās nenogādāt mani laikā Ņujorkā. Tajā dienā esot bijis sniegs, un visas lidmašīnas kavējās. Izlidojām uz JFK ar piecu stundu kavēšanos.

Ņujorkā būtu bijusi neliela iespēja paspēt, jo arī reiss uz LGW nedaudz kavējās, diemžēl AA izmanto 8 termināli, bet BA – septīto. Tā kā transfērs starp termināliem ir tikai pa ārpusi, tad nekāda skriešana vairs neko nevarēja līdzēt.

AA, kā jau kārtīga amerikāņu aviokompānija, paziņoja, ka, tā kā lidmašīna kavējas laika apstākļu dēl, viņiem nekas nav jānodrošina un jākompensē. Ņujorkā šie mani aizsūtīja uz 7 termināli pie BA, lai šie sakārto tālākās biļetes.

Sistēma mani bija automātiski pārlikusi uz nākamās dienas reisu JFK-LHR, un tad ar transfēru uz LGW. Pa laimi, British darbiniece izrādījās atsaucīga, un pati teica, ka tas neesot īsti labi. Sākumā paziņoja ka, esot atradusi variantu caur LGW, bet tuvāk papētot, izrādījās, ka starp lidojumiem ir 1 stunda, kas ir mazāk par MCT, ņemot vērā, ka BA ielido North terminālī, bet BT izlido no South.

Galu galā tomēr atrada vienīgo (!) vietu Finnair reisā uz HEL, ar sekojošu 40 min starplaiku līdz nākamajam lidojumam uz RIX. Lieki teikt, ka arī tas tika nokavēts, un Rīgā ierados ar nākamo Finnair reisu vēl trīs stundas vēlāk.

Nu jā, visi reisi, protams, nākamajā dienā. BA sākumā paziņoja, ka AA esot man jāmaksā par viesnīcu, bet, kad es teicu, ka šie neko nemaksāšot, jo kavēšanās bijusi laika apstākļu dēļ, tad tikai līdzjūtīgi krata galvu. Viņi jau nu arī nemaksāšot, ja jau reiz AA vainīgs.

Neieslīgstot visās detaļās, pilnīgi visas viesnīcas, kurām JFK lidostā ir speciālais telefons, un, kas nodrošina šatlu no/uz lidostu, bija pilnas. Tā kā biju pārguris, un lidojums nākamajā dienā tikai 17.45, sāku jau krist mērenā panikā. Holiday Inn šoferis bija tik laipns, ka apzvanīja vēl virkni apkaimes viesnīcu, bet visas tās arī bija pilnas.

Galu galā, pēc ilgām mokām, izglāba booking.com mobilā aplikācija, kas atrada La Quinta Inn & Suites par nieka 209$. Kā izrādās, viņi arī nodrošina transfēru, tikai uz to nācās gaidīt gandrīz stundu, kā rezultātā pārsalu, un tagad guļu mājās ar temperatūru. Ņujorkā biju ielidojis 22.15, un, kamēr tiku līdz viesnīcai, bija jau gandrīz četri rītā.

Man ir Amex Gold apdošināšana, un zinu, ka šis risks ir apdrošināts. Tomēr, papētot sīkāk, sapratu, ka vienalga esmu ieberzies. Kopējā apdrošināšanas summa šim riskam ir 250 €, tas vēl būtu OK, bet kopējie viesnīcas un ēšanas izdevumi nedrīkst pārsniegt 100 € dienā. Smieklīgi.

Šajā sakarā jautājums – vai tomēr nevar piespiest aviokompāniju apmaksāt šos izdevumus, balstoties uz Regulu? Galu galā ceļojums sākas un beidzas, ES, biļetes ir izdotas BA vārdā, visiem reisiem ir BA numuri, un nav jau mana problēma, ka viņi dažus posmus nodod izpildīšanai apakšuzņēmējiem. Vai arī, ja ‘’vainīgo’’ posmu reāli izpildījusi ne-ES aviokompānija, tad tiešām nekas nepienākas?

P.S. Bail iedomāties, kā no šīs situācijas izkļūtu cilvēks, kas lido pirmo reizi mūžā, un varbūt vēl bez valodas zināšanām. Būtībā amerikāņi ir draņķi.

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20445
Manīts: pirms 24 ned
Kur: RIX

Nē, regula uz šo gadījumu neattiecas, jo lidojums ne no ES un to izpilda ne-ES aviosabiedrība.

Tas gan netraucē uzrakstīt sūdzību gan BA, gan AA un prasīt, lai apmaksā viesnīcu. Ļoti iespējams, ka vismaz iedos kādu atlaidi nākamajiem lidojumiem.

Vari no Finnair (kā ES aviosabiedrības) prasīt kompensāciju par ierašanos Rīgā vairāk kā 3 stundas vēlāk par sākotnēji plānoto.

Tāda nu ir amerikāņiem sistēma, ka laikapstākļu dēļ radīta kavēšanās neuzliek aviosabiedrībai pienākumu izguldīt un barot pasažieri. Katrā valstī sava sistēma, amerikāņiem patīk neatkarība un izvēles iespējas — ja nepatīk šis risks, apdrošinās, ja gatavs dzīvot riskanti — nē. Līdzīgi viņiem ar veselības apdrošināšanu… Es respektēju to, ka dažādās valstīs var būt dažādas pieejas.

Apdrošināšanas noteikumus protams noderīgāk lasīt pirms negadījuma, lai zināms kā rīkoties. Smile Arī 100 EUR atmaksa no 209 USD tēriņiem ir labāk kā nekas.

Linca
Nav tiešsaistē
Kopš: 11/10/2009
Ziņas: 3330
Manīts: pirms 23 st

BA tiešām ir vērts sūdzēties, es reiz ar viņiem riņķa danci izdejoju mēģinot dabūt kompensāciju par aizkavētu somu, kur mani sūtīja no ofisa uz ofisu un teica, ka Rīgā ir birojs, lai eju sūdzēties tur (kad Rīgā birojs jau nebija gadus trīs). Beigās uzrakstīju online pieprasījumu un man kaut ko toreiz pārskaitīja.

orsons21
Nav tiešsaistē
Kopš: 04/01/2009
Ziņas: 14794
Manīts: pirms 7 st
Kur:

Pēc būtības jau laika apstākļu dēļ kavējās iepriekšējais lidojums no Ņujorkas. Manējais, visticamāk, kavējās dēļ ''late arrival of previous flight''. Kad ielidojām Ņujorkā, sniegs bija palicis tikai un noparkotajām mašīnām un vietās, kur neviens nestaigā, temperatūra kādi +6 vismaz. Tam gan, laikam, īsti nav nozīmes.

Vai tiešām tas, ka visā biļetē ir tikai BA reisu numuri, neko nenozīmē? Man kā pasažierim taču ir vienalga, kam viņi nodod izpildīt savus reisus.

P.S. Finnair kopā ar jauno iekāpšanas karti uzreiz iedeva 8 € vaučeri. Īsti paēst nevar, bet labāk, nekā BT 2 €. Domāju, ka no viņiem neko vairāk nav jēgas prasīt. Arī otrajā dienā JFK kavējās vairums lidojumu, ne vairs gluži laika apstākļu dēļ, bet viņiem laikam tur tā ir - ja reiz radies sastrēgums, tad jāpaiet pāris dienām, līdz tas ''uzsūcas''.

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20445
Manīts: pirms 24 ned
Kur: RIX

orson21, mani mulsina, ka Tu sašūti par $209 neatdabūšanu, kas Tev pēc amerikāņu noteikumiem nepienākas, bet nevēlies dabūt 600 EUR kompensāciju no Finnair, kas Tev pienākas pēc regulas / tiesu prakses.

puika1
Nav tiešsaistē
Kopš: 18/11/2010
Ziņas: 82
Manīts: pirms 2 d

Akurāti, orsons21 reālais maršruts man būs jāveic martā. SJU-JFK rīta reiss ir atcelts un AA mājāslapā redzu, ka esmu pārlikts uz vēlāku, kas man dod JFK 52 minūtes, lai paspētu nomainīt lidmašīnas.  Ja izdosies nomainīt lidmašīnas JFJK, tad HEL, nomainīt 40 minūtēs, būs tīrais nieks Smile

Paldies, orsons21, ka  tagad esmu morāli sagatavots neuzspēt pirmo reizi uz lidmašīnu un, ja paveiksies, tad 2x vienā ceļojumā.

orsons21
Nav tiešsaistē
Kopš: 04/01/2009
Ziņas: 14794
Manīts: pirms 7 st
Kur:

puika1 rakstīja:

Akurāti, orsons21 reālais maršruts man būs jāveic martā. SJU-JFK rīta reiss ir atcelts un AA mājāslapā redzu, ka esmu pārlikts uz vēlāku, kas man dod JFK 52 minūtes, lai paspētu nomainīt lidmašīnas.  Ja izdosies nomainīt lidmašīnas JFJK, tad HEL , nomainīt 40 minūtēs, būs tīrais nieks Smile

Puika1, Finnair Tev par laimi izlido no tā paša termināla, kā AA, tā kā, lidmašīnai ielidojot laicīgi vai pat kavējoties 5-10 min paspēt nebūs nekādu problēmu. Savukārt Helsinkos ir tikai jāiziet automatizētā pasu kontrole (~1 min), drošības kontroles nav, lidosta maza, tā kā viss principā notiek ļoti operatīvi. Tomēr reiss, kas izlido no JFK 17.45 pēc statistikas datiem ir ļoti jau nu neprecīzs.

Juris rakstīja:

orson21, mani mulsina, ka Tu sašūti par $209 neatdabūšanu, kas Tev pēc amerikāņu noteikumiem nepienākas, bet nevēlies dabūt 600 EUR kompensāciju no Finnair, kas Tev pienākas pēc regulas / tiesu prakses.

Tu nopietni domā, ka Finnair varētu samaksāt? Pirmkārt, man šķiet, ka viņi tik un tā atrakstīsies ar laika apstākļiem Ņujorkā vai lidostas uzliktiem ierobežojumiem, kas ir ārpus viņu kontroles. Otrkārt, pēc flightradar datiem, nokavētajam lidojumam (AY123) bija jāielido Rīgā 10.40, pārceltajam (AY121) - 13.50, taču reāli tas ielidoja 20 minūtes ātrāk - 13.30. Līdz ar to, pēc faktiskajiem datiem tomēr pilnas trīs stundas nesanāk.

Linca
Nav tiešsaistē
Kopš: 11/10/2009
Ziņas: 3330
Manīts: pirms 23 st

Starp citu, šis nevarētu būt tas gadījums, kad pēc regulas ir tālais reiss, un pat ja ir trīs stundu kavējums, bet nav četru, pienākas tikai puse no kompensācijas? tas ir tas, kā es saprotu šo punktu:

Where rerouting is offered and results in the passenger arriving within two/three/four hours of the scheduled arrival time for a type 1/2/3 flight (respectively), the compensation payable is halved.

puika1
Nav tiešsaistē
Kopš: 18/11/2010
Ziņas: 82
Manīts: pirms 2 d

Paldies, orsons21, par informāciju, noderēs.

orsons21
Nav tiešsaistē
Kopš: 04/01/2009
Ziņas: 14794
Manīts: pirms 7 st
Kur:

Juris rakstīja:

Tāda nu ir amerikāņiem sistēma, ka laikapstākļu dēļ radīta kavēšanās neuzliek aviosabiedrībai pienākumu izguldīt un barot pasažieri. Katrā valstī sava sistēma, amerikāņiem patīk neatkarība un izvēles iespējas — ja nepatīk šis risks, apdrošinās, ja gatavs dzīvot riskanti — nē. Līdzīgi viņiem ar veselības apdrošināšanu… Es respektēju to, ka dažādās valstīs var būt dažādas pieejas.

Man gan amerikāņu sistēma neliekas īsti normāla, un runa nav par naudu, bet par principu. Ceļotāji ir ļoti dažādi - tādi, kas ceļo pirmo reizi, tādi, kas nezin valodas un arī tādi, kas, saskaroties ar jebkurām novirzēm no normas uzreiz krīt panikā un histērijā. Vēl jau ir arī nepilngadīgie bez pavadoņa un invalīdi, lai gan es tomēr ceru, ka par šīm grupām varbūt aviokompānijas kaut kā parūpējas. Bet arī pirmajās trijās grupās atradīsies cilvēki, kas, nokļūstot šādā situācijā visburtiskākajā nozīmē var nomirt no sirdslēkmes. Galu galā, nekāda apdrošināšana nepalīdzēs, ja nevienā viesnīcā vienkārši nav vietu, un aviokompānija pasaka, ka tā nav viņu problēma.

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20445
Manīts: pirms 24 ned
Kur: RIX

Linca, jā, tiesa, aviosabiedrība var samazināt uz pusi 600 EUR kompensāciju, ja kavējums zem četrām stundām vistālākajai lidojumu kategorijai.

orson, ja kavēšanās mazāk kā 3 stundas, tad protams nav vērts prasīt kompensāciju no Finnair. Laiks gan rēķinās līdz tam brīdim, kad atveras lidmašīnas durvis, nevis kad lidmašīna skaitās piezemējusies.

Man likās, ka Tev vajadzētu principā patikt amerikāņu pieejai, ka katrs pats savas laimes kalējs, nevis valsts ir paredzējusi regulējumus un likumus katrā vissīkākajā dzīves situācija (protams relatīvi, salīdzinot ar Eiropu). Ja laikapstākļi rada kavējumus, kā rezultātā jālido nākamā dienā, tad taču tiešām tā nav aviosabiedrības vaina. Viņi negaida, ka valsts / aviosabiedrība būs mamma, kas apčubinās un parūpēsies visās dzīves situācijās. Katrs maksā par sevi, ja vēlas aprūpi. Kaut arī ASV pastāv valsts sociālās programmas, tomēr liels uzsvars rūpēs par neaizsargātākajiem ir labdarībai. Man šāds princips, kas balstīts individuālajā izvēles brīvībā, liekas leģitīms un normāls, ja vairums ASV iedzīvotāju to atbalsta.

Ja kāds krīt panikā un var dabūt sirdstrieku par reisu kavēšanos un atcelšanu, tā ir viņa individuālā īpatnība, par ko pašam jārūpējas, tā nav adekvāta reakcija uz šādām neizbēgamām dzīves situācijām.

Ja nevienā viesnīcā nav vietu, aviosabiedrība arī nespēs palīdzēt. Starp citu šādā gadījumā varētu izmēģināt aplikāciju HotelTonight.

Erkils
Lietotāja Erkils attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 31/07/2009
Ziņas: 580
Manīts: pirms 1 gads
Kur: LV

Juris nolika visus pie vietas. Cik man zināms, tad ASV nodrošina bezmaksas viesnīcu, ja kavējas lidojums, bet mums bija tieši identiska situācija 2 gadus atpakaļ un BA atrakstīja, ka tā nav viņu vaina - nīkām 3 stundas turp iesprostoti lidmašīnā un 3 atpakaļ, lika griesties pie BT un AA, ko mēs neizdarījām, jo nebijām pārliecināti par to, vai mums kas pienākas.

orsons21
Nav tiešsaistē
Kopš: 04/01/2009
Ziņas: 14794
Manīts: pirms 7 st
Kur:

Varu noziņot, kā viss beidzās. Aizpildīju BA lapā sūdzības formu, ar pievienotiem izdevumu čekiem. Pirmajā reizē atbilde bija jāgaida ļoti ilgi (apmēram 4 nedēļas); atbildēja, ka esot manu informāciju pārsūtījuši AA, jo tie varēšot ''labāk'' man palīdzēt, kā arī iedeva AA kontaktinformāciju, ja nu gadījumā gribu pie viņiem vērsties pats.

Atbilde no AA atnāca visai ātri - tā kā sniegs ir ārkārtas apstākļi, neko nemaksāšot.

Vēlreiz izmēģināju laimi pie BA, apelējot, ka viņu biļete un visiem reisiem BA numuri, bet, kā jau varēja gaidīt, mani atkal atšuva zibenīgi - par lidojuma kavēšanos atbild konkrētā lidojuma izpildītājs.

Ne viena, ne otra aviokompānija nepiedāvāja nekādus labumus, kaut vai simbolisku atlaižu kuponu, lai gan AA visos savos e-pastos cītīgi atvainojās un izteica cerību, ka arī turpmāk palikšu viņu klients.

Ne mazāk ''aizraujošs'' piedzīvojums bija dabūt no aviokompānijām izziņu, ko iesniegt apdrošinātājam. Vispirms griezos pie AA. Lai gan biju precīzi norādījis, kas man vajadzīgs, šie, protams, atsūta izziņu tikai par savu reisu un tā faktisko ielidošanu JFK. Nākamā atbilde - norādīta pirmā pārmaršrutizācija, bet ne otrā, jo arī Helsinkos tika nokavēts savienojums. Trešajā e-pastā - atbilde lai griežos pie BA, jo viniem esot mans ''flight record''. Ar BA bija nedaudz ātrāk - pirmā atbilde ar kļūdaino laiku, otrā - jau ar pareizo, tiesa gan, ar piebildi, ka viņi varot tikai uzrādīt plānoto reisa ielidošanas laiku no HEL, ja vajagot faktisko - jāgriežas pie Finnair. Par laimi, BTA faktiskais ielidošanas laiks neinteresēja, tā kā iztiku ar divām izziņām trīs vietā.

Un beigās pārsteigums - iesniedzu BTA atlīdzības pieprasījumu elektroniski, nākamajā dienā zvans no apdrošinātāja ar lūgumu pārsūtīt oriģinālos aviokompāniju e-pastus (forma mājaslapā nepieņem .eml. vai .html formāta failus), vēl pēc dienas - īsziņa telefonā, ka pieņemts pozitīvs lēmums, un manā kontā tiks ieskaitīti 206.92 €. Izdevumus par telefona zvaniem nekompensē. Ar atsauci uz izmaksu limitiem (100€ dienā) un attiecīgo punktu noteikumos, tā kā aizmirsuši par tiem nav. Kā viņi to dabūja gatavu, man paliek noslēpums, lai gan faktiski jau apdrošināšanas gadījums ievilkās uz 3 dienām (pirmais čeks 17.12 SJU lidostā, pēdējais - 19.12. HEL lidostā), tomēr kopējais kavējuma laiks bija mazāks par 24 stundām.

P.S. Tiem, kas nelasīja no sākuma - apdrošināšana man ir komplektā ar Amex Gold no Citadeles, apdrošinātājs - BTA. 

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20445
Manīts: pirms 24 ned
Kur: RIX

Jauki, ka noderēja apdrošināšana un atmaksāja (lielāko daļu) izdevumu!

AA jau nu varēja veikt kādu labās gribas žestu un iedot atlaižu kuponu vai ieskaitīt dažas jūdzes par ciešanām.

cepelins
Nav tiešsaistē
Kopš: 21/05/2010
Ziņas: 321
Manīts: pirms 2 ned

Varbūt tomer uz AA lidojumiem ar BA biļetēm ir jāvadās pēc BA un EU regulām, jo nesen AA par notirgotajām code share uz vienas āzijas sabiedrības reisiem maksāja sodu par lidojumiem virs bīstamiem reģioniem. te ir par tiem kas principā nemaksā neko http://www.independent.co.uk/news/business/news/airlines-passenger-compe...

Gigi
Nav tiešsaistē
Kopš: 19/01/2010
Ziņas: 828
Manīts: pirms 13 st

Šodien reisam no Ņujorkas uz Londonu bija overbookings - pasažierus, kas piekrita, pārcēla uz nākamo reisu – kompensācija par piekrišanu bija 50 000 Virgin jūdzes, viesnīca uz 12 stundām ar 2x ēdināšanu un papildus vieta kājām lidmašīnā... Cik nopratu, tas viss tika piešķirts automatiski.

Gigi

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20445
Manīts: pirms 24 ned
Kur: RIX

Jūdzes protams ir patīkams bonuss, bet bez naudas kompensācijas es nepiekristu. Starp citu, ja nezināšanas dēļ piekrīt mazākai kompensācijai, kā nosaka regula, 15. pants norāda, ka pasažierim ir tiesības pēc tam pieprasīt pilnu apjomu.