Šoreiz Delta laicīgi brīdina par izmaiņām programmā. www.delta.com/skymiles2015
2015. gadā viņi pāries uz tradicionālām aviosabiedrībām neierastu koncepciju — jūdzes pelnīs par iztērētajiem dolāriem, ne nolidoto attālumu. Dalībnieki bez statusa šajā programmā pelnīs 5 jūdzes par dolāru, ar statusu vairāk, atkarībā no līmeņa.
Tiesa, tas attieksies tikai uz Delta izpildītiem lidojumiem — jūdzes par SkyTeam un citu partneru lidojumiem tiks pelnītas pēc ierastās sistēmas — pēc nolidotā attāluma.
Tas, ka jūdzes derīgas mūžīgi, nemainās.
Nāks klāt iespēja par jūdzēm iegādāties vienvirziena lidojumus, kas ir patīkama pārmaiņa. Būs arī iespēja pirkt lidojumu par cash + miles, arī nav peļami.
Kopumā šīs izmaiņas minimāli ietekmēs Latvijas ceļotājus, kas SkyMiles izvēlējušies kā savu SkyTeam programmu, bet potenciāli tomēr liek kļūt uzmanīgiem. Pirmkārt, iespējams, ka tālākā nākotnē viņi ievieš līdzīgu sistēmu arī jūdžu tērēšanai (šobrīd piemēram lidojums no Eiropas uz ASV maksā fiksētu summu, 60 000 jūdzes; izmaiņu gadījumā varētu piešķirt katrai jūdzei vērtību, teiksim 1 cents, un tad tās var lietot naudas vietā, pērkot biļetes). Tas būtu ļoti nepatīkami, jo viena no lielākajām lojalitātes programmu priekšrocībām ir iespēja iegādāties ļoti dārgus lidojumus par mērenu jūdžu skaitu.
Pat ja šādu sistēmu neieviesīs, manuprāt gaidāma straujāka bonusa lidojumu cenu celšana (viens piegājiens jau paredzēts 1. jūnijā). Iemesls tāds, ka kopējais nopelnīto jūdžu skaits augs straujāk kā līdz šim, jo lidojumu cenas dolāros pastāvīgi pieaugs (kaut vai inflācijas dēļ, bet arī tādēļ, ka palielinās izmaksas). Pēc pašreizējās sistēmas tā nebija, kā cilvēks pirms 10 gadiem pelnīja ~2500 jūdzes par NYC-SFO, tā tikpat pelna arī tagad. Pēc jaunās sistēmas, pieaugot "jūdžu valūtas" krājumiem klientu kontos, nenovēršami nāksies arī paaugstināt cenas bonusa lidojumiem.
Kopējais secinājums tāds — es joprojām izvēlētos SkyMiles par savu SkyTeam programmu, bet nevajag aizrauties ar bezmērķīgu jūdžu uzkrāšanu — ja ir iespēja iztērēt, tad labāk to darīt ātrāk! Ar laiku tās kļūs tikai nevērtīgākas.
Vispār sliktās ziņas par izmaiņām jūdžu tērēšanā varētu būt jau no 2015. gada. Ja paskatās šajā saitē, daļā FOR TRAVEL BOOKED ON OR AFTER JANUARY 1, 2015, tur rakstīts: «Updated charts will be published here later this year for Award Tickets booked on or after January 1, 2015.»
Tātad bonusa lidojumu cenas mainīs, un diez vai tās būs patīkamas izmaiņas, citādi nebūtu vajadzība novilcināt to publicēšanu.
Pateicoties blogeru spiedienam, Delta SkyMiles publicējuši bonusa lidojumu cenas 2015. gadam: http://www.delta.com/content/dam/delta-www/skymiles/2015-program/2015SMP...
Tiesa gan, tikai no Ziemeļamerikas. Publicētais izskatās normāli, bez īpašām izmaiņām, cerams no Eiropas būs tāpat. Tā ka pagaidām Skyteam lojalitātes programmu nemainīšu.
United Mielage Plus arī ievieš praktiski identiskas izmaiņas jūdžu pelnīšanā.
Ierindas MP dalībnieks nopelnīs 5 jūdzes par iztērētu dolāru, dalībnieks ar visaugstāko statusu (Premier 1K) — 11 jūdzes par dolāru. Tieši tāpat, kā jaunā Delta Skymiles sistēma.
Tas attieksies tikai uz United izsniegtajām e-biļetēm (to numurs sākas ar 016). Domājams, ka visām citām biļetēm (pat ja lidojumus izpilda United) jūdzes vēl tiks pelnītas pēc vecās sistēmas — pēc nolidotā attāluma.
Tās ir vienas no radikālākajām izmaiņām lielajās avio lojalitātes programmās. 90% no ceļotājiem tagad pelnīs daudz mazāk jūdzes kā iepriekš.
Redzēs, ko teiks American Airlines, atlikušie no lielo ASV aviosabiedrību trijnieka.
United Mileage Plus lapa par izmaiņām: http://mileageplusupdates.com
Pēc apkārt klīstošās informācijas AA neko tik radikālu nemainīs līdz programmu apvienošanu ar US, kas izskatās notiks ne ātrāk kā nākamgad. Tātad vēl vismaz viens gads ir. Izskatās, ka daļa klientu varētu pāriet pie AA (vismaz tā blogeri zīmē bildi) tieši šī iemesla dēļ, jo darbinieki, kuriem jādodas komandējumos var mēģināt izspiest augstākas klases (te runa par full fare economy nevis biznesa/pirmās klases) dārgāku biļeti, lai nopelnītu vairāk jūdzes, kas darba devējam, protams, nav izdevīgi. Attaisnojumus, lai izspiestu dārgāku biļeti, var atrast dažādus - atlikt tās iegādi uz pēdējo brīdi (ar kādu aizbildinājumu), pateikt, ka šis maršruts/ielidošanas laiks īsti neder utt.
Ja tā tiešām būs, tad tas būtu AA/US lielākais trumpis pret diviem pārējiem ASV spēlētājiem. Un tādā gadījumā (vismaz kādu laiku) viņi paliktu pie esošā modeļa.
Vēl arī cilvēki spiež par to, ka šāda sistēma nemaz neveicina lielāku peļņas ieguvi pārvadātājiem. Ja līdz šim programmas bija daudz maz pārskatāmas un tās rosināja cilvēkus lidot vairāk, iegūstot naudu, ko viņi savādāk neiegūtu, tad tagad viņi cīnīsies par naudu, ko būtu ieguvuši tāpat (biznesa klases biļetes, full fare economy, ko parasti pērk biznesa braucieniem).
Es, protams, ceru, ka AA paliks pie esošā modeļa. Savādāk jūdžu krāšanai vispār neredzu īpaši lielu jēgu. Jau šobrīd to vērtība paliek arvien sliktāka un sliktāka.
Paga paga, tad jau klientiem (lidotājiem) ir izdevīgāk pie United vai Delta, jo var no darbadevēja izspiest augstāku cenu par biļeti un tādā veidā nopelnīt vairāk jūdzes?
Es gan parēķināju, ka piemēram NYC-SFO biļetei jāmaksā ~1000 USD turpatpakaļ, lai nopelnītu tikpat jūdzes, cik pēc vecās sistēmas. Tādu cenu ekonomiskaja klasē grūti pārsniegt, pat pērkot biletes uz šodienu.
Paga paga, tad jau klientiem (lidotājiem) ir izdevīgāk pie United vai Delta, jo var no darbadevēja izspiest augstāku cenu par biļeti un tādā veidā nopelnīt vairāk jūdzes?
Es gan parēķināju, ka piemēram NYC-SFO biļetei jāmaksā ~1000 USD turpatpakaļ, lai nopelnītu tikpat jūdzes, cik pēc vecās sistēmas. Tādu cenu ekonomiskaja klasē grūti pārsniegt, pat pērkot biletes uz šodienu.
Šajā gadījumā ar klientu domāju korporatīvo klientu jeb uzņēmumu/darba devēju, kas arī bieži nosaka, ar kuru aviokompāniju darbinieki lidos. Un viņiem tieši tas, ka lidotāji izspiež no darba devēja augstāku cenu, var būt ļoti nepatīkami.
~1000 USD ir pieņemot, ka lidotājam ir pats zemākais Member līmenis, kas pelna tikai 5 jūdzes par dolāru. Diez vai tie, kas visvairāk satraucas, ir tik reti lidotāji, tie parasti būs kādi ar vismaz vienu pakāpi augstāku līmeni. Ja paņemam Silver (x7), tad cenai jābūt 735 USD, bet Gold (x8) - 643 USD.
Šobrīd paņemot nākampirmdien līdz piektdien (paņēmu pilnīgā randomā) United lidojumu NYC-SFO-NYC zemākā cena ir 737 USD, kas ir precīzi tik daudz, lai Silver līmenī nopelnītu tik pat daudz jūdžu, kā pēc vecās sistēmas.
Šajā gadījumā ar klientu domāju korporatīvo klientu jeb uzņēmumu/darba devēju, kas arī bieži nosaka, ar kuru aviokompāniju darbinieki lidos. Un viņiem tieši tas, ka lidotāji izspiež no darba devēja augstāku cenu, var būt ļoti nepatīkami.
Nedomāju, ka darbadevēju lēmumus, ar ko visiem lidot, ietekmē šāda potenciāla darbinieku tieksme pirkt dārgāku biļeti. Galu galā arī pēc tradicionālās iepriekšējās sistēmas augstākas biļešu klases (full fare economy) arī pelna vairāk jūdzes, arī tad darbiniekiem ir motivācija pirkt dārgākas biļetes. Tāda principā ir lojalitātes programmu jēga. Uzņēmumiem ir vadlīnijas, kad pirkt aviobiļetes, kuru aviosabiedrību izvēlēties atkarībā no cenām utt. Ja darbinieks tās nepilda, tad kaut kad vairs nav darbinieks.
~1000 USD ir pieņemot, ka lidotājam ir pats zemākais Member līmenis, kas pelna tikai 5 jūdzes par dolāru. Diez vai tie, kas visvairāk satraucas, ir tik reti lidotāji, tie parasti būs kādi ar vismaz vienu pakāpi augstāku līmeni. Ja paņemam Silver (x7), tad cenai jābūt 735 USD, bet Gold (x8) - 643 USD.
Es ņēmu pēc Skymiles kalkulatora, kas ir saitē pašā tēmas sākumā. Augstāki statusa līmeņi pelna vairāk jūdzes arī tradicionālajā sistēmā, tā ka ~1000 USD kā aptuvenais līdzsvara punkts man sanāca visiem statusa līmeņiem. United Mileage Plus bonusa procenti nedaudz atšķiras, bet doma tā pati.
Nedomāju, ka darbadevējus ietekmē šāda potenciāla darbinieku tieksme pirkt dārgāku biļeti. Galu galā arī pēc tradicionālās iepriekšējās sistēmas augstākas biļešu klases (full fare economy) pelna vairāk jūdzes. Uzņēmumiem ir vadlīnijas, kad pirkt aviobiļetes, kuru aviosabiedrību izvēlēties atkarībā no cenām utt. Ja darbinieks tās nepilda, tad kaut kad vairs nav darbinieks.
Nepiekrītu un domāju, ka vismaz daļēji ietekmēs gan. Līdz šim tas gluži tā nestrādāja, jo gandrīz visas ekonomiskās klases (izņemot full fare) pelnīja 100%, savukārt pēc jaunās sistēmas jau būs vienalga, kāda klase, galvenais, ka biļete dārgāka (jo tuvāk izlidošanai, jo parasti tomēr daudz dārgāk). Ja pirms tam darbiniekam bija vienalga, kāda ekonomiskās klases biļete, jo visas tāpat pelna 100%, tad pēc jaunās sistēmas viņš no piedāvātajiem reisiem izvēlēsies dārgāko.
Jā, ir vadlīnijas, bet parasti arī tiek piedāvāti vairāki varianti, no kuriem darbinieks izvēlas, kas viņam "labāk der" un te nu viņš var ļaut vaļu fantāzijai, kāpēc no piedāvātajiem tieši visdārgākais viņam ir vispiemērotākais.
Pietiekoši lielās iestādēs un uzņēmumos uz tik sīkām lietām neskatās (vismaz līdz šim neskatījās). Ir kaut kādi griesti vai biznesa/ekonomiskās klases ierobežojumi, bet līdz tam pa lielam ir dziļi vienalga. Tomēr kopumā šis var diezgan iedragāt uzņēmuma izdevumus.
Un, ja vairākums programmu ieviesīs šādus nosacījumus, tad man personīgi jūdžu krāšana kļūs savā ziņā bezjēdzīga. Es neesmu gatavs gadā maksāt 7500$, lai sasniegtu Delta Platinum vai United Platinum līmeni (nemaz nerunājot par 1k par $10k un Diamond par $12.5k). Tas, protams, gadījumā, ja tas tiks uzspiests arī mums (eiropiešiem), jo, ja pareizi saprotu, tad minimālais notērētais dolāru apjoms ir nepieciešams tikai ASV rezidentiem.
Tāda principā ir lojalitātes programmu jēga.
Šis jautājums ir diskutējams. Manuprāt, lojalitātes programmu jēga ir, lai cilvēki lidotu tikai ar viņiem vai vismaz vairumā gadījumu ar viņiem. Uz mani personīgi šādas izmaiņas darbosies gluži pretēji, es šādā gadījumā lidošu ar to, ar ko lētāk, jo neredzēšu jēgu krāt jūdzes vai sasniegt augstāku līmeni. Viņi cenšas pievilināt ar labumiem (jūdzēm, statusu), bet ja šie labumi kļūst pārāk dārgi, neatmaksājas, tad kaut kas īsti nav labi tajā programmā.
Šis jautājums ir diskutējams. Manuprāt, lojalitātes programmu jēga ir, lai cilvēki lidotu tikai ar viņiem vai vismaz vairumā gadījumu ar viņiem. Uz mani personīgi šādas izmaiņas darbosies gluži pretēji, es šādā gadījumā lidošu ar to, ar ko lētāk, jo neredzēšu jēgu krāt jūdzes vai sasniegt augstāku līmeni. Viņi cenšas pievilināt ar labumiem (jūdzēm, statusu), bet ja šie labumi kļūst pārāk dārgi, neatmaksājas, tad kaut kas īsti nav labi tajā programmā.
un kāpēc tu domā, ka tādi kā mēs ir šīm programmām interesanti? tās jau sākotnēji nav tendētas ir cilvēkiem, kas lido privāti un reti. tieši tāpat ar viesnīcām.
Un kāpēc gan lai nebūtu? Domāju, ka tieši mēs, individuālie cilvēki, kas lido privāti, esam svarīgi lojalitātes programmām. Galu galā ne jau uzņēmums pelna jūdzes, bet gan cilvēks, kurš lido. Ja visa būtība slēptos tikai ienākumos no uzņēmumiem, tad kāda jēga vispār būtu no lojalitātes programmām? Noslēdz korporatīvo līgumu un miers. Un ja ir noslēgts šāds līgums, tad cilvēkiem vairs nemaz nav izvēles iespējas, ar ko lidot.
Lojalitātes programma ir domāta, lai cilvēks izvēlētos lidot ar šo aviosabiedrību gadījumā, kad viņam ir izvēles iespēja. Un izvēles iespēja ir tad, kad tu pats pērc biļeti, nevis tad, kad darba devējs tev pērk biļeti no sava aģenta vai parteraviokompānijas.
Ja es, piemēram, gadā lidojumiem tērēju 2200$, bet zinu, ka par 3000$ es varu iegūt augstāko lojalitātes programmas līmeni (ar visiem no tā izrietošajiem bonusiem), tad es apsveru lidot vairāk un tieši ar šo aliansi. Savukārt, ja man pasaka, ka man ir papildus jāiztērē arī minimāli 12.5k$, tad tas man galīgi vairs nešķiet interesanti. Turklāt es ne tikai lidošu gadā savus ieplānotos 2200$, bet lidošu tos ar aviokompānijām, kas man būs izdevīgākas. Rezultātā viņi ne tikai neiegūs no manis papildus 800$, bet zaudēs vairāk nekā 1000$ no manas sākotnējās ieceres.
Un kāpēc gan lai nebūtu? Domāju, ka tieši mēs, individuālie cilvēki, kas lido privāti, esam svarīgi lojalitātes programmām. Galu galā ne jau uzņēmums pelna jūdzes, bet gan cilvēks, kurš lido. Ja visa būtība slēptos tikai ienākumos no uzņēmumiem, tad kāda jēga vispār būtu no lojalitātes programmām? Noslēdz korporatīvo līgumu un miers. Un ja ir noslēgts šāds līgums, tad cilvēkiem vairs nemaz nav izvēles iespējas, ar ko lidot.
es neteicu, ka lietotāji vispār nav interesanti. es teicu, ka nav interesanti lietotāji, kas lido/ceļo privāti un reti (mana privāta definīcija: gada laikā mazāk par 10 reižu lokāli vai mazāk par trim - transkontinentāli).
es neteicu, ka lietotāji vispār nav interesanti. es teicu, ka nav interesanti lietotāji, kas lido/ceļo privāti un reti (mana privāta definīcija: gada laikā mazāk par 10 reižu lokāli vai mazāk par trim - transkontinentāli).
Jā, tādi domāju viņiem galīgi nav interesanti, bet tiem arī nekāds lielais trieciens no šīm izmaiņām nebūs, jo, tik mazos apjomos lidojot, tāpat grūti bija kaut ko sakrāt.
varbūt man tāda subjektīva uztvere, bet vienmēr licies, ka skaita ziņā šie lietotāji ir vismaz 80% no visiem dalībniekiem. kā rezultātā jau labu laiku ir nostāja, ka kamēr nebūs korporatīvi jāceļo, vidusmēra lietotājam no visām lojalitātes programmām jēga maza...
Atbildēšu bez citēšanas uz visu reizē, savādāk pārāk monstrozs komentārs sanāktu.
Jā, tagad uzņēmumu darbiniekiem būs lielāka motivācija kā iepriekš pirkt dārgākas aviobiļetes. Iespējams, ka uzņēmumiem būs stingrāk jākontrolē, kas un kāpēc tiek pirkts. Domāju, ka tā ir risināma problēma, galu galā šī sistēma (iztērētā nauda = nopelnītie punkti) strādā viesnīcās, un uzņēmumi tiek galā — neatsakās taču no viesnīcu tīkliem, kas piedāvā pelnīt punktus par iztērētajiem dolāriem.
Nevajag te jaukt iekšā statusu… Minimālais tēriņš, lai iegūtu statusu (cik nu tur tūkstoši dolāru gadā United MP un Delta Skymiles) jau ir ieviests kādu laiku iepriekš un ir pavisam cita opera. Uz ne-amerikāņiem tas tiešām neattiecas (pagaidām). Turklāt statusu joprojām rēķina pēc nolidotajām jūdzēm.
Precizēšu, ko es domāju ar to, ka lojalitātes programmu (LP) mērķis ir, lai Tu pērc dārgākas biļetes. Kā runājām seminārā , LP mērķis ir radīt papildus iemeslu, kāpēc izvēlēties šo konkrēto aviosabiedrību vai aliansi. Normāli Tu skatītos 1) labāko cenu 2) ērtākos lidojuma laikus un savienojumus 3) cik komfortabls krēsls attiecīgajā klasē un tālāk vēl mazāk nozīmīgi faktori (domāju, ka vairumam cilvēku tieši šādā secībā). Ieviešot papildus aspektu, ko Tev izvērtēt — ierasto LP — aviosabiedrība cer, ka pirksi viņu biļeti pat tādā gadījumā, ja tā būs dārgāka kā konkurentu (vai / un ar sliktākiem laikiem, novecojušākā lidmašīnā utt). Tādā zinā es biju domājis dārgākas biļetes.
Lojalitātes programmas ir (vai vismaz bija) domātas arī tiem, kas lido reti. Ja cilvēks lido tālā ceļojumā kaut vai 1reiz gadā un LP dēļ izvēlas kādu konkrētu aviosabiedrību (vai aliansi) par spīti citiem apsvērumiem (cena / ērtība), tad aviosabiedrības viltība ar LP jau ir nostrādājusi. Un par nopelnītajām nedaudz jūdzēm arī vidusmēra lidotājam ir ko gūt (te ir piemēri).
Tas, ko manuprāt jūs cenšaties pateikt un kam es piekrītu, ir, ka pēc šīm izmaiņām kļūst daudz mazāka jēga no pašas lojalitātes un koncentrēšanās uz vienu aliansi. Jūdzes vienmēr ir jēga paņemt, ja jau tās dod, bet vairs nebūs jēgas to dēļ izvēlēties konkrētu aviosabiedrību, jo potenciālais ieguvums (jūdzes) vairs neatsver papildus tēriņus par dārgāku biļeti. Atgriežamies pie principa, ka lido ar to, ar ko lētāk un viss, nekādu citu apsvērumu.
No aviosabiedrības viedokļa nav jēgas tērēties, lai piesaistītu klientu, kas tāpat izvēlēsies viņu reisu. (Tāpēc jūdzes nepelna bezmaksas biļetes, darbinieku biļetes utt.) Paturot to prātā, sanāk paradoksāla situācija, ka agrāk, piešķirot teiksim 9000 jūdzes par lidojumu, tās vismaz United tērēja ar jēgu, jo citādi klients varbūt izvēlētos Southwest. Tagad, ja cilvēks vadās tikai pēc cenas, piešķirtas 1000 jūdzes ir iztērētas bezjēdzigi, jo klients izvēlējās United cenas un tikai tās dēļ.